maandag 14 oktober 2013

Enveloppenweggeeftijd!

Nadat ik één en dezelfde atlas al gebruikte voor onder andere dit en dit, had ik nog steeds enkele pagina's over.
Tijd om de enveloppen-voorraad aan te vullen!

Envelop

Enveloppen maken is niet moeilijk. Maak een mal in karton, dan gaat het nog zo snel.
Hier vind je een sjabloon. Heb je liever een andere vorm, neem dan een envelop naar keuze, leg hem open en teken hem over!

Mal

Enkel de kaft en het register van de atlas blijven nu nog over. Maar ook die krijgen vast nog een bestemming.
En toeval of niet: ik kocht onlangs net dezelfde oude atlas. Ik kan dus nog eens herbeginnen.

Berg

Ik geef één setje enveloppen (mét een extraatje) weg aan iemand van jullie.
Laat hier een reactie achter, en misschien valt er binnenkort wel een envelop met enveloppen in de bus!

88 opmerkingen:

  1. Ik doe mee! Ik kan altijd wat envelopjes gebruiken want zelfs in dit digitale tijdperk verstuur ik wel eens wat. M

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laat ons vooral het medium 'post' niet vergeten... ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als geograaf doet een verknipte atlas mij pijn ;-) maar zo'n setje envelopjes is des te gepaster als ik ze mag gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wees gerust: ik kan écht geen onbeschadigde boeken verknippen! De exemplaren vielen al uiteen bij aankoop...

      Verwijderen
  4. Tof idee! Ik doe graag mee. En ga ondertussen ook op zoek naar een atlas. :-) Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Graag doe ik mee alhoewel ik niet weet als ik het over mijn hart krijg zo een schone enveloppen te versturen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Enveloppen reizen, die van jou gaan minstens twee keer op reis..;
    Heel tof, ik waag mijn kans!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb ook een mega dikke oude atlas liggen om enveloppen te maken, zo leuk om die te versturen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo'n leuke envelopjes wil ik ook wel versturen! Ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Das wel echt leuk ,ik doe graag mee !!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. leuke enveloppen! ik doe ook graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze zouden ideaal zijn voor brieven en kaartjes naar de vriendin in Keulen te sturen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik hou erg van kaartjes/brieven schrijven. Die leuke enveloppen komen dus wel van pas!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Krijen is makkelijker dan zelf maken ;-) dus ik waag graag een kans!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel erg mooi. en handig. Ik probeer al 2 jaar geen digitale verjaardagswensen meer te versturen, maar altijd mooie kaarten. In een originele eveloppe wordt dat nog leuker. Graag dus

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk idee!
    Het is eens iets anders dan een saaie witte envelop en met de feestdagen in het vooruitschiet is dit echt iets waarmee je de mensen met volle aandacht en nieuwsgierigheid een brief kan laten openen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super tof om ze te maken maar nog leuker om ze te krijgen en te gebruiken...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk! Ik doe graag mee - bespaart me zelf wat knip- en plakwerk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw! Wat een heerlijke envelopjes... Om bij weg te dromen over verre exotische bestemmingen ;-)
    Ik doe graag mee...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo wil ik wel een setje winnen, komt altijd van pas en veel leuker dan een saaie witte envelop. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel leuk idee om zo een oude atlas te recycleren! Ik doe graag mee met deze give away...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wij schrijven hier weer af en toe brieven, naar onze kids op kamp, onze kids naar vakantievriendjes, ... Dus ja, ook wij kunnen wel enkele originele enveloppen gebruiken! Wij doen mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. awel ja, een envelop met enveloppen, dat is plezant !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. verjaardagskaarten en berichten aan vriendinnen in het verre buitenland worden hier verstuurd via de ouderwetse post, en daar hoort nog altijd een enveloppe rond... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. mmmmmm dat zou mij het gevouw besparen :-) ik doe graag mee dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Woow, super leuk!
    Unieke enveloppe, wie wil dat nu niet?
    Ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ze zien er super uit! Ik doe graag een poging!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Die zijn leuk zeg!!! Wil ik echt graag winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Super, deze aardrijkskundeleerkracht doet natúúrlijk mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heel erg leuk! Zou hier echt heel blij mee zijn! Marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Zo een leuke collectie! Hier doe ik toch graag voor mee hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Toevallig ga ik een hoop enveloppen nodig hebben de volgende weken. Count me in!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Een envelop met enveloppen én een extraatje, dat zie ik gelijk wel zitten! Met hetzelfde doel kocht ik op de Rommelwolter wat stafkaarten, dus als ik niet win, kan ik zelf aan de slag ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. heel leuk (en als ik niet win, maak ik ze zelf)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Een setje vink enveloppen kunnen mij wel bekoren!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Oh , wat zijn ze weeral mooi. Ik doe graag mee

    BeantwoordenVerwijderen
  36. heel mooi! Ik waag ook graag mijn kans!
    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Oh, zo tof! Die zou ik best wel kunnen gebruiken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Juij, brieven schrijven!
    Ik waag mijn kans!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. supertoffe enveloppes!!! En ja, ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Oh die zijn zo mooi :-) Ik wil wel een enveloppe met enveloppejes ;-)
    gr
    Jelle

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Oh ja graag, want ik vind dat keischoon, ik ga dat pinnen en de kans dat ik dat dan effectief ga maken is zo klein.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ik gebruik mijn stokoude atlas nog af en toe en vind het dus zonde om hem stuk te knippen. Jouw aanbod zou een easy manier zijn om toch aan zo'n mooie enveloppes te komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Naar jouw voorbeeld knipte ik reeds menig kaart aan flarden, enveloppes maakte ik echter nog niet, dus laat maar komen :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Tof idee ! Zou leuk zijn om een setje ervan te winnen.
    'n vrolijk groetje,
    sneksniltje

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Daarvoor waag ik graag mijn kans! Ik pikte je vlaggenlijnidee al als kado voor een vriendin, maar als ik er dan ook nog niets voor hoef te doen... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ik doe mee! Ik heb al een atlas en dierenboeken gekocht op de rommelmarkt, maar als ik er naar kijk, zie ik dat precies niet zo schoon worden als bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Waw!!! Deze zijn geniaal mooi!!!!!
    Ik doe mee en zet een linkje op mijn blog!
    Recyclage ten top... woe hoe!
    gr
    an
    jade-did-it.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Ik wil ook mijn kans wagen vermits ik te onhandig ben om zelf zoiets in elkaar te knutselen. Zelf strookjes papier knippen is niet aan mij besteed. Tenzij ze schuin mogen geknipt zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Perrrrrfect voor te snailmailen! Ik doe mee

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Supertof, alleen al daarom zou ik nog eens terug beginnen schrijven. Ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. ik ben fan! ideaal voor post naar de 'ver-weg-vrienden'!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Als leerkracht aardrijkskunde krijg ik het niet over mijn hart om mijn oude atlassen aan flarden te scheuren, maar dit projectje kan me toch wel bekoren! Wie weet, hoef ik de mijne toch niet stuk te maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Oh, de max! Vroeger maakte ik ook altijd zelf enveloppen om naar mijn pennenvriendinnen te schrijven. In het linker bovenhoekje schreef ik dan "Dank U Postbode".
    Deze foto zien van die prachtige enveloppen brengt zo veel herinneringen terug. Met mijn geografie achtergrond was ik natuurlijk direct verliefd, dus zo'n pakketje enveloppen, zou ik echt de max vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Atlasgroen... daar zouden enkele kikkervrienden binnenkort wel heel blij van kunnen worden!
    En respect voor zoveel (vouw)geduld. Ik zit momentele midden in een atlasvlaggenlijn van 20 meter. Bandwerk is nooit mijn sterkste geweest ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Als ik een wens mocht uitspreken dan zou ik zo lang willen leven dat ik alle bladzijden van de atlas in het echt kon zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  56. hopelijk nog op tijd om mee te doen!!
    Grtjs, Sofie
    http://dewereldvansofiew.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Ik vind ze super! Wil dus wel graag zo'n setje winnen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Beetje laat gezien maar wil toch graag meedoen! Ze zien er super uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Ik wil wel een paar envelopjes. Net ingeschreven voor postcrossing dus ze kunnen van pas komen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Wauwww wat zijn ze leuk geworden!!! Ik moet ook maar eens naar de kringloop denk ik!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Loopt de wedstrijd nog? Dan doe ik ook graag mee. Ik kocht ooit wel al eens een mal, maar enveloppes maken kwam er tot nu toe nog niet van. Misschien kunnen jouw envelopjes me stimuleren tot meer hé...

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Als het nog steeds loopt, ding ik graag mee... Niks boven een leuke enveloppe bij ouderwetse post...

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Zoiets leuks laat ik niet aan mij voorbijgaan. Dus ook ik doe mee voor de enveloppes!

    BeantwoordenVerwijderen
  64. ha! wat zou dit perfect zijn voor het kaartje van de vriendin met het 'kaart-thema-trouwfeest! Ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Ik doe ook graag mee, evelopjes lijken bij ons steeds te verdwijnen...Groetjes,
    Ruth

    BeantwoordenVerwijderen
  66. In tegenstelling tot bruine enveloppes, zou dit toch niet weggegooid worden! ik doe mee
    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Super leuk idee! Leuk om zoiets in de bus te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Heel toffe blog (net ontdekt via de blog van Marte en de pattern tour).
    Hopelijk ben ik nog op tijd om mee te doen voor de enveloppen?
    http://www.neven-jansen.be/mama/

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Prachtig idee! Nu nog maar ontdekt maar ik ga het zeker uitproberen

    BeantwoordenVerwijderen